Pages

Feature Top (Full Width)

Monday 7 September 2015

Servis Mesin Denford Compact 1000 F1 in School



Antara kerja yang saya lakukan adalah servis dan pembaikan kecil mesin Denford Compact 1000 yang digunakan di sekolah-sekolah Kem Pendidikan Malaysia. Saya juga mengajar pelajar bagaimana untuk menggunakan mesin dan juga software yang dibekalkan.


Daripada pengamatan saya F1 in school adalah satu pertandingan yg menarik kerana para pelajar dapat mempelajari pelbagai aspek pertandingan. Bagaimanapun kos yg terlalu tinggi akan menyebabkan pertandinganini hambar dan mungkin akan pupus disebabkan ketidakupayaan pasukan untuk mendapatkan penaja. Pasukan-pasukan di kawasan bandar mungkin tidak menjadi masalah tetapi pasukan yg berada diluar bandar danbukan terdiri dari sekolah elit mungkin akan menghadapi masalah untuk memdapat peruntukan kewangan untuk membina sebuah pasukan.


Oleh itu saya fikir saya perlu mengambil tanggungjawab untuk menjadikan pertandingan ini semurah mungkin dan boleh menarik lebih ramai penyertaan.

sekian

No comments:

Post a Comment